Csoportmunka támogatás magasabb színvonalon

A GroupWise 7-es verzió egyik leglátványosabb újdonsága a megújult kezelőfelület - a 3 dimenziós érzetet keltő, legömbőlyített ikonok, testre szabható színsémák és a párhuzamos naptárkezeléshez választható egyedi színkódok - amelyek funkcióit a következő dupla oldalon mutatjuk be. A felhasználói felület teljes megjelenése módosítható, ízlés szerint testre szabható. Választhatunk az alapértelmezett égszínkék, a természetes olivazöld és a modern, elegáns ezüst színek közül. A színek változtatásának köszönhetően a munkaidő-beosztás is teljes mértékben személyre szólóan alakítható ki, hiszen az egyes területekhez (pl. munka, szabadidő, családi programok, stb.) tetszőleges színeket rendelhetünk.

A „mai nap” nézet szintén a 7-es verzió újdonsága, amelyben egyidőben látjuk képernyőnkön az olvasatlan üzeneteket, aznapra vonatkozó feladatlistát, találkozókat, de ízlés szerint további paneleket is kiemelhetünk. Így a „mai nap” nézet, amely alapértelmezésként a felhasználó kezdőlapja, leegyszerűsíti az események és feladatok időrendjének összeállítását, azok koordinálását.

1. A Navigációs sor legördíthető nyilára kattintva a Főmenü összes menüje elérhetővé válik, így egy helyen találhatunk meg minden olyan eszközt, amelyre a napi munkavégzés során szükség lehet.

2. Navigációs sor: a GroupWise 7-es verziójában nem csak a mappalista segítségével navigálhatunk, hiszen a legtöbbet használt mappákat mostantól Navigációs sorok jelölik a GroupWise főablak tetején. Alapértelmezésben ezek az Alapkönyvtár, Postafiók, a Naptár, a Kimenő tételek és a Kapcsolatok. Jobb egér gombbal kattintva további Navigációs sorokat hozhatunk létre, amelyeket bármikor behúzhatunk, vagy eltávolíthatunk a Navigációs sorból.

3. Fejléc: a mappák megtekintésére használható, valamint az üzenetek szűrésére, találkozók és feladatok szelektálására.

4. Tételkontextus: Ezzel az eszköztárral olyan funkciók válnak elérhetővé, amelyet leggyakrabban használunk egy kiválasztott tétel esetében. Egy levél kiválasztásakor megjelennek a levél továbbítása, törlése és válaszadás gombok. Különböző tételeknél ez az eszköztár változik és az adott tételre jellemző funkciók jelennek meg.

5. Naptár, Ellenőrzőlista, Olvasatlan elemek panele: egy pillanat alatt áttekinthetjük a panelekben megjelenő mappáink tartalmát és munkához láthatunk. Csak egy kattintásra van szükség, hogy hozzáadjunk, időzítsünk vagy áttekintsünk egy tételt.

6. Fő eszköztár: ezen ikonok segítségével gyorsan létrehozhatunk új elemeket, megnézhetjük a címjegyzéket, megváltoztathatunk jellemzőket és megtekintési beállításokat.

7. Megjelenítési ikonok: klikkeljen ezekre az ikonokra a Mappa-lista, a Betekintő és a Főmenü megjelenítéséhez vagy elrejtéséhez.

8. Legördülő nyíl: a panelek jobb felső sarkában található ikonra kattintva megjelenik egy menüsor, amely lehetővé teszi a panelek szerkesztését. Így eltávolíthatunk vagy hozzáadhatunk egy-egy panelt a saját nézetünk kialakításához. Az ábrán az Összegző naptár látható, mint hozzáadott panel.

 

Fő eszköztár

A fő eszköztár ikonjainak megismerésével és a hatékony navigációval jelentős időt spórolhatunk meg.

A teljes eszköztárat saját ízlésünkre formálhatjuk egy jobb egér klikkel.

 

 

LeírásBillentyűkód LeírásBillentyűkód
A: Címjegyzéknincs G: Új feladat létrehozásaCtrl + Shift + T
B: KellékekAlt + Enter H: Új dokumentumCtrl + D
C: Naptár nyomtatásanincs I: Quick ViewerCtrl + Q
D: KeresésCtrl + F J: Nézet változtatásanincs
E: Új email létrehozásaCtrl + M K: Naptár megnyitásanincs
F: Új találkozóCtrl + Shift + A   

Forrás: Novell conNection - 2006. április